Interjú Kovács Judittal, az eSense Nyrt. HR vezetőjével
top of page
Keresés
  • Judit Szatmári

Interjú Kovács Judittal, az eSense Nyrt. HR vezetőjével

Frissítve: 2022. okt. 28.


Manapság kiemelt téma a KARRIER és a MUNKAERŐPIAC. Utóbbi dinamikusan változik, fejlődik mind munkaadói, mind munkavállalói oldalról. Sokakat érint kihívásként az elhelyezkedés, a munkakeresés, a karrierépítés vagy a karrierváltás, ezért érdemes tájékozottnak és felkészültnek lenni a piaci nehézségek és lehetőségek terén egyaránt. A pályakezdők különösen nehéz helyzetbe kerülhetnek, ha nem elég tudatosak.


Coachként sokat foglalkozom a pályaorientáció, a személyes karrierutak és az életpályaépítés témakörével. Sőt, gyakran az álmok is előtérbe kerülnek a valós, reális célok mellett. Bizony sokszor nem is olyan lehetetlen az az álom és egy kis tudatossággal, egy kis módosítással vagy pontosítással már elérhető célokat faraghatunk belőle.


Kovács Judit HR szakemberrel beszélgettünk ezekről és ebből hoztam nektek pár fontos gondolatot.


Sz.J.: HOGYAN MUTATNÁD BE A SZEMÉLYES KARRIERUTAD? MIT LEHET RÓLAD TUDNI?

K.J.: 20 éve dolgozom callcenterben, banki és telekommunikációs területen. Voltam csoportvezető, majd részt vettem egy callcenter felépítésben, amit később én vezettem. Ezután kerültem a mostani pozíciómba: HR-vezető vagyok, mellette pedig coach és mediátor. Rengeteget köszönhetek a vezetőimnek, a kollégáimnak, és annak az útnak, amit az elmúlt 20 évben bejártam, mert mindezek együtt határozzák meg azt, aki ma vagyok.


HR-ESKÉNT MIK MOST A LEGNAGYOBB KIHÍVÁSOK?

A munkaerő megtartása és az elkötelezettség kialakítása. A munkám nagyfokú rugalmasságot és gyors reagálást kíván, mert a munkaerőpiac nagyon gyorsan változik. A callcenterekben nagyobb a mozgás, mint más területeken, főleg a köztudatban megjelenő negatív és a mi esetünkben sok alaptalan sztereotípia miatt.


HOGY LÁTOD MOST A MUNKAERŐPIACOT? MIK A TENDENCIÁK? MILYEN KIHÍVÁSOK VANNAK A CÉGEK ELŐTT ÉS A MUNKAVÁLLALÓK ELŐTT?

Jelenleg még óriási a munkaerőhiány és nagy a harc a munkavállalókért, de a gazdasági válság hatására sok munkahely megszűnhet a közeljövőben. Az eSense ilyen szempontból szerencsére stabil cég, mi a covid miatt sem küldtünk el senkit. A munkaerőhiány idején mi is a megtartást igyekeztük erősíteni. Átéltünk már korábban is olyan időszakot, amikor gazdasági válság volt, ezért nem szívesen jósolnék semmit a várható tendenciákkal kapcsolatban.


MIBEN LÁTOD A MEGOLDÁST?

Általános, minden cégnél működő megoldások nemigen vannak.

Én a rugalmasságban és tiszta kommunikációban hiszek

a munkavállaló és a munkáltató oldaláról egyaránt.


MIT MONDANÁL A JELENLEGI PÁLYAKEZDŐKNEK? JÓ TANÁCS?

Az önismeret és az önreflexió nagyon fontos a fiataloknál, érdemes tudatosan foglalkozni ezekkel.

Azt tanácsolom, hogy vállalják bátran önmagukat, akarjanak fejlődni és legyenek nyitottak, próbáljanak minél jobban alkalmazkodni a változásokhoz. Fontosnak tartom, ha valaki nem tudja, milyen irányban induljon el, kérjen segítséget egy karriertanácsadótól, aki nagyon sok felesleges körtől tudja megkímélni. Idén indítottunk egy kampányt „Én is CallCenteresként kezdtem” címmel (https://esensekarrier.hu/hireink/enisCC/), amiben olyan sikeres és hiteles embereket mutattunk be, akik egykor telefonos értékesítőként kezdték – ezzel is meg akartuk mutatni a pályakezdőknek, hogy érdemes callcenterbe jönni dolgozni.

MILYEN TANÁCSOT ADNÁL AZOKNAK, AKIK KARRIERVÁLTÁSBAN GONDOLKOZNAK, DE NEM MERNEK LÉPNI?

Tudom, hogy ez nem könnyű, de azt tanácsolom, hogy bátran vágjanak bele. Az eSense-ben mindig is sok karrierváltó volt, a callcenter például egy ilyen terület, ami lehetőséget ad a váltásra. A telefonos értékesítés megtanulható, és nagyon jó út annak, aki kitartó, szeret kommunikálni és van benne segítőkészség.

Megrekedni egy munkakörben, csak mert addig az volt a szakmám, nem jó út. Egy új szakma új lehetőségeket hoz és ha jó helyen vagyunk, akkor ebben támogatnak és segítenek minket. Ha megérkezik a siker is, akkor az kihat a belső világunkra és a mindennapjainkra. Ez egy olyan helyzet, ahol nem veszíthetünk.

TÖBB 100 VAGY INKÁBB 1000 INTERJÚ VAN MÁR MÖGÖTTED. MIT MONDANÁL: MIVEL, HOGYAN ÉRDEMES INTERJÚRA FELKÉSZÜLNI?

Az ma már alap, hogy valaki utánanéz annak a cégnek, ahová jelentkezik. Legalábbis annak kellene lennie.

Erre ott vannak a céges social média oldalak vagy a karrieroldalak. Egy álláshirdetésbe sok minden nem fér bele, de ezeken az oldalakon rengeteg plusz információ van arról, hogy milyen jellegű emberek dolgoznak ott, mik a cég értékei, hogyan zajlanak a mindennapok. Mi, az eSense-nél sok időt fordítunk rá, hogy jobban meg tudjuk mutatni magunkat.


SZERINTED, MI A SIKER KULCSA AZ ÁLLÁSKERESÉSBEN?

Kreativitás, határozottság, nyitottság, merészség.

BESZÉLJÜNK A JÖVŐRŐL IS. MILYEN VÁLTOZÁSOKRA SZÁMÍTASZ A MUNKAERŐPIACON?

Ahogy korábban is mondtam, nem mernék komoly jóslatokba bocsátkozni. A jelenlegi helyzetet figyelembe véve, növekedésre számítok a munkaerőpiacon, ami munkáltató oldalról nézve jó, a munkakeresőknek viszont valószínűleg sajnos nehezebb dolguk lesz.


MINDIG NAGYON HASZNOSNAK TALÁLOM A SAJÁT TAPASZTALATOK, SIKEREK MEGOSZTÁSÁT, MERT AZ INSPIRÁLÓ TUD LENNI. HA TE VISSZATEKINTESZ AZ EDDIGI KARRIERUTADRA… BIZTOS VOLT SZÁMOS SIKER ÉS BUKTATÓ IS. SZERINTED, MINEK KÖSZÖNHETED AZT, AMIT ELÉRTÉL?

Én egy csendes és visszahúzódó kislány voltam egykor, aki nem mert megszólalni. Rengeteg lehetőségtől estem el, egészen addig míg a telefonos kommunikáció világába bele nem csöppentem. A callcenterben viszont számos olyan ismeretre és tudásra tettem szert, amelyek nyitottá, magabiztossá, elfogadóbbá tettek. Ezért is ajánlom ezt a szakmát kifejezetten minden pályakezdő számára, hiszen nagyon sok olyan készséget el lehet sajátítani, amit aztán az életben bármely területen az előnyünkre válik. Rengeteg különböző és egyben remek emberrel dolgozhattam az évek során: ügyfelek, kollégák, trénerek, coach-ok és vezetők, aki hatottak rám és hozzásegítettek ahhoz, aki ma lehetek. Emellett természetesen fontos a folyamatos belső munka és tanulás is. Volt, ahol már akkor felismerték a kritikus gondolkodásmód és javaslattétel együttes pozitív oldalát és teret engedtek ennek. Van, ahol ez még ma is inkább hátrány nem pedig előny. Volt/van, ahol értékelik vagy éppen tanítják a felelősségvállalást, akár csak azt, hogy hibázni ér. A nehéz helyzeteket, a buktatókat is meg kellett élni, mert ezekben mérjük meg magunkat és ezek adnak lehetőséget számunkra a fejlődésre.


VÉGÜL PEDIG: MIT ÜZENSZ A JÖVŐ NEMZEDÉKÉNEK?

Nem üzenek mást nekik, mint amit a pályakezdőknek.

Legyenek bátrak, vállalják fel magukat, és menjenek előre úgy, hogy közben tisztában vannak saját magukkal és folyamatosan dolgoznak a személyes fejlődésükön.

Ki tudja, addigra milyen munkahelyek lesznek, reméljük, nekik is lesz lehetőségük megtapasztalni, milyen érzés egy jó csapatban elérni a kitűzött célokat.


Légy az, aki mindig is akartál lenni! Ehhez légy tájékozott, tudatosan építsd magad és a jövőd. Többek között ebben tud segíteni Neked egy Coach. Ha tennél magadért egy nagy lépést és mindezt Velem képzeled el, akkor keress bizalommal!


Szatmári Judit

Karrier és Pályaorientációs Coach és Tanácsadó


216 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
Post: Blog2_Post
bottom of page